Sea-point marine equipment Handelsbetingelser
1. Anvendelse og aftalegrundlag
Nedenstående salgs- og leveringbetingelser gælder for alle leverancer og alle aftaler indgået med Sea-point marine equipment A/S (herefter ”Sea-point”). Salgs- og leveringsbetingelserne skal være gensidigt bindende for Sea-point og kunden, med mindre andet er udtrykkeligt aftalt. Sea-point er ikke bundet af vilkår fremsat af kunder, medmindre dette er skriftligt aftalt, også selvom Sea-point ikke har gjort indsigelse mod krav eller vilkår fremsat af kunden.
2. Generel information
Salg fra www.seapoint.dk sker af
Sea-point marine equipment A/S
Stat-ene-vej 68
5220 Odense SØ.
CVR nr. 27197795.
mail@sea-point.dk eller mail@marineworld.dk
Telefon: +45 66 12 55 00.
Telefontid mandag-tirsdag 08.00-16.30, onsdag-torsdag 08.30-16.30 og fredag 08.30-14.30. Lørdag, søndag og helligdage lukket.
3. Priser
Alle priser er ekskl. moms.
Der tages forbehold for mellemsalg samt kurs-og prisstigninger indtil leveringsdagen. Eventuelle restordrer vil blive faktureret til prisen på leveringsdagen.
4. Tilbud og ordrebekræftelse
Tilbud fremsat af Sea-point er gældende 8 dage fra tilbudsdagen og bortfalder automatisk og uden yderligere varsel, hvis der ikke forinden er modtaget accept fra kunden. Sea-point bekræfter ved fremsendelse af ordrebekræftelse, at der er indgået en bindende aftale, medmindre køber inden deadline for bestilling har fremsat indsigelser.
Kundens ordre er først accepteret, når kunden har modtaget Sea-points accept af tilbuddet. Sea-points tilbud er først accepteret, når Sea-point har modtaget overensstemmende accept fra kunden.
Ordrer på under DKK 300,00 ekskl. moms og afgifter pålægges ekspeditionsgebyr på DKK 40,00.
5. Levering og fragt
Medmindre andet aftales, sendes varer med Danske Fragtmænd eller GLS. Varebestillinger forsøges så vidt muligt altid afsendt på bestillingsdagen. Varebestillinger, der leveres som fragtgods skal altid bestilles inden kl. 12.00 for afsendelse samme dag. Varer leveres som fragtgods, når forsendelsen enten vejer over 30 kg. eller er længere end 2,0 m. på én af siderne.
Fragt sker for kundens regning og risiko ab lager. Restordrer sendes ufranko eller sammen med ny ordre.
Levering til anden adresse
Levering til anden adresse end kontohavers egen adresse pålægges et ekspeditionsgebyr på DKK 40,00 + fragt.
Farligt gods
Farligt gods-gebyr på DKK 125,00 pr. forsendelse pålægges for enkelte varers vedkommende.
Afhentning af varer
Det er muligt at afhente en forudbestilt ordre hos Sea-point efter forudgående aftale. Vi giver besked, når varerne er klar til afhentning. Der bør beregnes min. 2 timer fra bestilling til ordren er klar til afhentning. I tilfælde af at varer ikke afhentes inden 48 timer vil leverancen blive betragtet som ”returnerede varer” med beregning af ekspeditionsgebyr.
Standard fragtpriser
GLS pakke op til 30 kg.: Kr. 75,00 ekskl. moms.
Palle og langgods over 2 meter: Beregnes individuelt ved hver ordre.
6. Mangler og reklamationer
Kunden skal straks ved modtagelse og inden produkterne tages i brug, gennemgå produkterne for at sikre sig, at disse er mangelfri. Reklamationer over mangler, der er eller burde have været konstateret ved en sådan kontrol, skal fremsættes straks og senest 8 dage efter levering, og under alle omstændigheder inden ibrugtagning.
7. Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Ordrer behandles og afsendes mandag-fredag. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag. Dog ikke i hverdagene mellem jul og nytår.
Ved bestilling af varer til afhentning bør der som udgangspunkt beregnes min. 2 timer fra bestilling til varerne er klar til afhentning.
8. Returnering af varer
Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret startende fra den dag kunden modtager varen. Returvaren skal være tilbage i Sea-points besiddelse indenfor 14 dage fra varen er modtaget. Returvarer modtages kun efter forudgående aftale. Returvaren skal være egnet til gensalg dvs. være i intakt og i original emballage, ubrugt og stadig have producentmærker på. Afskårne varer, specialbestillinger og bestillingsvarer tages ikke retur. Vi beregner et returneringsgebyr på 10% minimum kr. 100,00.
Returvarer sendes til:
Sea-point marine equipment A/S
Stat-ene-vej 68
5220 Odense SØ
Vedlæg altid en fakturakopi med returforsendelsen.
Returvarer kan også afleveres fysisk på adressen kun mod fremvisning af faktura.
Returvarer modtages kun retur for afsenders regning. Vi modtager hverken pakker uden omdeling, pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt ufranco.
9. Betaling
Betaling er altid netto kontant med mindre andet er aftalt. Ved for sen betaling opkræves morarente og ekspeditionsgebyr. Såfremt en bevilget kreditgrænse eller aftalt betalingsfrist overskrides, vil varer blive leveret efter forudbetaling, indtil forholdene igen er indenfor de aftalte rammer. En eventuel kreditaftale er gyldig for et år ad gangen, dog højest 9 måneder efter sidste varekøb.
10. Forbehold
I tilfælde af personskade forårsaget af produkterne og i tilfælde af skade på ting er Sea-point ansvarlig i overensstemmelse med Produktansvarslovens regler. Sea-point påtager sig i intet tilfælde ansvar for driftstab, tidstab, avancetab eller lignende indirekte tab.
11. Transportskade
Det er altid modtageren der skal reklamere. Kunden skal straks ved modtagelsen af varer undersøge om emballagen har lidt overlast og om indholdet er intakt. Ved transportskade skal kunden omgående henvende sig til det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten.
12. Reklamationsret
Ønsker kunden at reklamere over et produkt bedes henvendelsen rettes skriftligt til mail@sea-point.dk eller mail@marineworld.dk, hvor fejlen beskrives og billeder eventuelt vedhæftes. Der bør desuden fremgå skriftlig dokumentation for købet af den pågældende vare. Sea-point tilbyder 2 års reklamationsret fra faktureringsdato.
13. Persondatapolitik
www.seapoint.dk bruger cookies. En cookie er en tekstfil, der gemmes på kundens enhed for en forbedret brugeroplevelse (huske log-in, hvis der er produkter i kurven m.m.). Hvis kunden ønsker at fjerne cookies kan dette gøres via indstillingerne i kundens webbrowser.
14. Force Majeure
Sea-point er berettiget til at annullere ordrer eller udskyde aftalt levering af produkter, og er i øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for Sea-points rimelige kontrolmuligheder, såsom oprør, uroligheder, krig, terrorisme, brand, offentlige forskrifter, strejke, lockout, mangel på transportmidler, vareknaphed, sygdom eller forsinkelse ved eller mangler ved leverancer fra leverandør, uheld i produktion eller afprøvning, eller manglende energiforsyning.
Handelsbetingelserne er senest redigeret 19.02.2020